مشکلات رایج سیستم تصفیه آب برج خنک کن و نحوه حل آن ها
نوشته شده توسط : شرکت مهتاب گستر

برج خنک کن

برای شرکت هایی که از برج های خنک کن برای حذف گرما از یک فرآیند صنعتی یا برای خنک کردن ساختمان های بزرگ استفاده می کنند، مشکلات متعددی وجود دارد که می تواند در طول فرآیند سیستم تصفیه آب برج خنک کن ظاهر شود که به طور منظم شاهد آن هستیم. از آن جایی که این مسائل اغلب رخ می دهند، مهم است که بدانید از قبل به چه چیزی توجه کنید، شاید در زمان و منابع شما صرفه جویی شود.

به خاطر داشته باشید که این مسائل بسته به این که برج خنک کن شما یک سیستم مدار باز، یک یا باز مدار بسته و یا حتی ترکیبی باشد، متفاوت خواهد بود. ما برخی از رایج ترین مشکلات مربوط به سیستم تصفیه آب برج خنک کن و نحوه حل آن ها را در زیر بیان کرده ایم، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مشکل میزان تبخیر زیاد

از آن جایی که برج های خنک کن با فرآیند تبخیر، گرما را از بین می برند، جای تعجب نیست که آن ها نیز به نوبه خود می توانند از مقدار زیادی آب برای جبران تفاوت استفاده کنند. بسته به کیفیت آب آرایشی که به برج خنک کن اضافه می شود و راندمان عملکرد واحد، مقادیر زیادی از مواد جامد می توانند پس از تبخیر باقی بمانند که باعث افزایش نیاز به حذف مواد زائد جامد و تجمع مواد جامد محلول از برج خنک کن می شود. قبل از این که فرصتی برای جرم گیری یا خوردگی تجهیزات داشته باشد، آب را به گردش در آورید.

هنگامی که تبخیر رخ می دهد، آب گردشی و مواد شیمیایی تصفیه نیز همراه با زباله های جامد از بین می روند، بنابراین نظارت دقیق بر این امر مهم است. اگر برج خنک ‌کن شما نیاز به دمش زیاد دارد، می ‌تواند نشانه ‌ای از این باشد که سیستم تصفیه آب برج خنک کن به اندازه‌ کارآمد کار نمی‌ کند یا آب برج خنک ‌کن را به اندازه کافی خالص برای این فرآیند تغذیه نمی ‌کند. یک سیستم تصفیه آب موثر برج خنک کن کیفیت مناسب آب را برای برج خنک کن شما فراهم می کند، شیمی گردش آب صحیح را ارائه می دهد، به آن اجازه می دهد کارآمد باشد، از رسوب مشکل ساز جلوگیری کند و مقدار قابل کنترلی از دمش را حفظ کند. این امر به نوبه خود به حفظ مقدار هر گونه آب آرایشی یا مواد شیمیایی مورد نیاز کمک می کند و منجر به ضایعات جامد بالا تری می شود.

راه حل های ممکن این مشکل

اگر به مقدار بالا تر از حد نرمال نیاز دارید، با متخصص تصفیه آب برج خنک کن خود مشورت کنید. بسته به این که چه چیزی باعث این مشکل می شود، برخی از راه حل ها برای کاهش میزان تبخیر برج خنک کننده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فیلتراسیون آب بهبود یافته است
  • فیلتراسیون جریان جانبی با کیفیت بالا تر
  • افزایش چرخه تمرکز (بسته به کیفیت آرایش و گردش آب، همیشه راه حل مناسب نیست)
  • حفظ ترکیب شیمیایی بهتر آب آرایشی با از بین بردن رسوب ‌گذاری و خوردگی ناخالصی‌ ها.
  • برنامه شیمی تغذیه برج خنک کن را تغییر دهید یا بهتر مدیریت کنید.

برج خنک کن

مشکل چرخه کم تمرکز

در برج‌ های خنک ‌کن، چرخه غلظت نسبتی است که میزان غلظت جامدات در آب فرآیند برج خنک‌ کن را در مقایسه با آب آرایشی با اندازه ‌گیری رسانایی در دمش اندازه ‌گیری می ‌کند. یک مرکز باید حداقل سه تا سه تا شش چرخه غلظت را ببیند (که سه تا شش برابر غلظت مواد جامد در آب گردشی نسبت به آب آرایشی اصلی است). بالای پنج ایده آل است. هر چه چرخه تمرکز شما بیشتر باشد، نیاز شما به آب آرایشی و دمنده کم تر است، در نتیجه در مصرف آب، مواد شیمیایی و هزینه صرفه جویی می شود.

برای سیستم‌ هایی که در چرخه غلظت پایین کار می‌ کنند، مصرف آب و استفاده از مواد شیمیایی می ‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد و باعث افزایش هزینه‌ های اضافی شود. برخی از اپراتور های برج خنک کن، برج خنک کن خود را در چرخه غلظت پایین به طور عمدی اجرا می کنند، اما اکثر آن ها چرخه غلظت بالا تر را هدف قرار می دهند.

راه حل های ممکن این مشکل

همان طور که در مورد بسیاری از راه حل های سیستم تصفیه آب برج خنک کن وجود دارد، بهتر است با متخصص تصفیه آب برج خنک کن خود مشورت کنید، زیرا کیفیت آب منبع، ترکیبات شیمیایی آب آرایشی و نوع برج خنک کن مورد استفاده تعیین می کند که چه درمان هایی برای دستیابی به این هدف ضروری است. بهترین چرخه تمرکز برای امکانات شما با این حال، به طور کلی، برخی از راه حل ها برای افزایش چرخه تمرکز می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کنترل بهتر برج خنک کن با به حداقل رساندن هدایت نظارت بر تبخیر
  • کنترل pH/ و قلیاییت برای به حداقل رساندن تشکیل رسوب
  • کاهش سختی، آهن و سیلیس
  • مدیریت رشد میکروبی

مشکل عدم حسابداری برای تصفیه پسماند های ثانویه

هر تخلیه ای که سیستم برج خنک کن شما ایجاد می کند باید تمام الزامات نظارتی را برآورده کند. آلاینده های آب بر حجم و نیاز های پردازش در پسماند های ثانویه تأثیر می گذارد. همچنین، گاهی اوقات این پسماند های ثانویه نیاز به تصفیه و تخلیه دارند، اما بسیاری از اوقات به یک تصفیه خانه یا تأسیسات فاضلاب دولتی تخلیه می‌شوند و باید الزامات آن تأسیسات را برآورده کنند.

راه حل های ممکن این مشکل

بهتر است یک کپی از الزامات مجوز دریافت کنید، آن ها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و فرآیند های تصفیه ثانویه و مدیریت خود را برای برآورده کردن تخلیه پساب طراحی کنید. گاهی اوقات این موارد شامل رها سازی به محیط زیست تحت مجوز SPEDES است. این مجوز ها باید از قبل مورد مذاکره قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که کارخانه به اهداف پساب یا تخلیه خواهد رسید.

برج خنک کن

مشکل کمبود آب و یا تامین آب

وجود آب روز به روز ترسناک ‌تر می ‌شود و در جایی که تأسیسات هم ‌اکنون شاهد این کمبود آب هستند، مقررات در مورد این که چقدر آب می ‌توانید از منبع خود برداشت کنید، سخت ‌تر می ‌شود. اگر تاسیسات شما آب شما را از منبع شهری می گیرد، ممکن است در حال حاضر هزینه های اتصال به فاضلاب بالا تری را تجربه کنید.

هنگامی که یک برج خنک کن به طور نا کارآمد کار می کند، می تواند به آب آرایش بیش از حد نیاز داشته باشد و باعث دمیدن بیش از حد شود. همچنین، در صورتی که پساب شما به محیط زیست بازگردانده می شود یا یک کارخانه تصفیه عمومی تخلیه می شود، باید با مقررات تخلیه شهرداری مطابقت داشته باشد، بنابراین مهم است که برای جلوگیری از جریمه شدن، به این مسائل رسیدگی کنید.

راه حل های ممکن این مشکل

برای دمیدن، پس از درمان به شکل اسمز معکوس یا تبادل یونی می تواند بسیار مفید باشد. این امر اجازه می دهد تا پسماند های مایع و جامد را متمرکز و حذف کنند در حالی که آب تصفیه شده را می توان به برج خنک کن باز گرداند و دوباره از آن استفاده کرد. این سیستم ها به محل کارخانه و عوامل محیطی خاص بستگی دارند.

سیستم ‌های معدن‌ زدایی می‌ توانند یک راه‌ حل مقرون ‌به‌ صرفه برای این مورد مشکلات باشند، زیرا می ‌توانند هزینه اتصال به خطوط آب و فاضلاب را به حداقل برسانند.

نتیجه گیری

آگاهی از مسائل احتمالی تصفیه آب برج خنک کن و دانستن نحوه حل آن ها برای موفقیت و کارایی فرآیند شما ضروری است. مقادیر زیاد تبخیر، چرخه‌ های کم تمرکز، مقررات ملی و کمبود آب، همگی مسائلی هستند که می ‌توانند بهره‌ وری کارخانه را به چالش بکشند و در صورت عدم مدیریت صحیح، نیاز به تعویض تجهیزات پر هزینه برج خنک کن خواهید داشت.

هنگامی که نوبت به تصمیم گیری راه حل های مناسب برای تصفیه آب برج خنک کن می رسد، بسیار مهم است که با یک متخصص تصفیه آب مشورت کنید. نگهداری صحیح سیستم برج خنک کن شما به نیاز های فردی کارخانه شما بستگی دارد.

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کن به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کن و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کن و نحوه تولید آن و همچنین اطلاع از قیمت برج خنک کن به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش برج خنک کن با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سپاس از سایت یو آپلود

برج خنک کن





:: برچسب‌ها: برج خنک کن ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: